Rodzaje opakowań przydatne w e-commerce

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis
Rodzaje opakowań przydatne w e-commerce

Artykuł sponsorowany

Przygotowanie paczki i wysyłka towaru to nieodłączne elementy działalności e-commerce. Jakie jednak rodzaje opakowań wybrać, aby mieć pewność, że paczka dotrze do odbiorcy w nienaruszonym stanie? Dowiedz się, jakie rozwiązania będą najlepsze dla Twojego sklepu internetowego.

Podstawowe rodzaje opakowań – które wybrać?

Na rynku znajdziesz wiele różnych rodzajów opakowań. Wiele z nich doskonale sprawdzi się w działalności e-commerce. Jakie jednak będą w tej roli najlepsze?

Warto wziąć pod uwagę najbardziej klasyczne i podstawowe opakowania, jakimi są kartonowe kartony klapowe. Są one najpopularniejszym rodzajem opakowania i jednocześnie są najbardziej uniwersalne. Taki karton klapowy to bowiem nic innego, jak tekturowe pudełko, które może mieć różną wielkość.  Możesz więc zapakować do niego większość towarów. W przypadku tego typu opakowania możesz także skorzystać z różnych dodatkowych zabezpieczeń, które sprawią, że wysyłane produkty będą jeszcze bezpieczniejsze.

Innym równie popularnym rozwiązaniem są kartony fasonowe. Są one niezwykle komfortowym rozwiązaniem, ponieważ bardzo łatwo dopasować je do pakowanego towaru. Taki karton jest jednym z bardziej uniwersalnych opakowań, ponieważ może posiadać nie tylko różne wielkości, ale także kształty i dodatkowe zabezpieczenia. Jeśli zależy Ci na podkreśleniu charakteru i wizerunku Twojej działalności, to możesz też zdecydować się na pudełka fasonowe z nadrukiem, na przykład z logo firmy.

Innym rodzajem opakowania, tym razem nie tekturowego, są folie termokurczliwe. Jest to świetnej jakości materiał, wręcz idealny do pakowania towarów. Tego typu folia wytwarzana jest z polietylenu o małej gęstości, a ze względu na to, że jest produkowana w systemie warstwowym, jest odporna na przebicia i rozerwanie. Folia termokurczliwa często posiada również atest PZH, co gwarantuje, że można ją bezpiecznie stosować do pakowania żywności. Jeśli więc interesują Cię folie termokurczliwe, Poznań jest miejscem, gdzie bez problemu zapakujesz w ten sposób swoje produkty.

Jak zapakować paczkę?

Wiesz już, jakie opakowania sprawdzą się w działalności e-commerce, jednak jak odpowiednio przygotować paczkę do wysyłki do klienta, aby mieć pewność, że dojdzie do niego w nienaruszonym stanie?

Zwróć przede wszystkim uwagę na wielkość opakowania. Nie może być ono zbyt duże, ponieważ produkt będzie się obijał o jego ścianki, co może doprowadzić do jego uszkodzenia. Postaraj się także o dodatkowe zabezpieczenia, na przykład w postaci folii bąbelkowej, papieru lub granulatu. Pamiętaj także, że jeśli planujesz wysyłkę żywności, leków, suplementów diety lub kosmetyków, a w szczególności tych ekologicznych i naturalnych, to konieczne jest także zaopatrzenie przesyłki w suchy lód, który zapobiegnie utracie ich właściwości.

Ponadto, jeśli wysyłasz wyjątkowo delikatny produkt, na przykład wykonany ze szkła lub porcelany, to pamiętaj także o specjalnych naklejkach, które powiadomią kuriera, że powinien szczególnie delikatnie traktować przesyłkę. Dodatkowym zabezpieczeniem może być także ubezpieczenie paczki. 

Oprócz bezpieczeństwa ważna jest także estetyka. Wybierz produkty do pakowania z logo Twojej firmy. Miłym akcentem będzie również umieszczenie w paczce małego liściku z podziękowaniem za zakup.

Zdj. główne: MealPro/unsplash.com

Opublikuj komentarz
O autorze
Aleksandra Michaliszyn
Studentka komunikacji wizerunkowej oraz public relations. Stawia na rozwój, a swoją przyszłość wiąże z pisaniem. W wolnym czasie fanka podróży oraz literatury kryminalnej.
Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *