Copywriting finansowy nie musi być nudny!

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
Copywriting finansowy nie musi być nudny!
Finanse

Artykuł sponsorowany

Większości ludzi niezwiązanych z tą branżą finanse kojarzą się z trudnymi słowami, zawiłymi procedurami i matematyką. Twierdzenia te nie są błędne, rzeczywiście dla osób niewtajemniczonych księgowość to czarna magia i nuda. Jednak czy faktycznie  świat finansów i inwestycji jest tylko dla wybranych? Pora odczarować ten mit za sprawą dobrego, a przede wszystkim, interesującego copywritingu finansowego.  

Specjalistyczny copywriting dla branży finansowej i tematyki inwestycyjnej 

Finanse to nie temat, o którym może napisać ktokolwiek. By wypowiadać się w sprawie inwestycji, udzielać rad i kształtować opinie innych ludzi, należy wiedzieć, o czym się mówi. Copywriterzy zajmują się bardzo wieloma dziedzinami i wspierając się obszernym researchem są w stanie napisać artykuł prawie o wszystkim. Kwestie, takie, jak pisanie poradników lub tekstów informacyjnych z działu rachunkowości to jednak zbyt poważny temat, by pisał o nim laik. W tej sytuacji najlepiej zaufać osobom, które łączą w sobie copywritera oraz eksperta od finansów. Branżowych copywriterów najczęściej zatrudnia, zajmująca się daną gałęzią marketingowa agencja Copywriting finansowy nie należy do najłatwiejszych, jego tematyka wymaga nieco obycia i wiedzy, której nie posiada przeciętny autor artykułów. Copywriterzy z praktycznym doświadczeniem są w stanie tworzyć treści sprzedażowe w wielu tematykach, takich jak inwestycje kapitałowe, giełdowe, rynek Forex, fotowoltaika i technologie uczenia maszynowego. Jeśli chcesz, żeby zlecane przez Ciebie teksty były merytoryczne i pogłębiały dany temat, a nie tylko punktowały puste hasła, zaufaj agencji, zajmującej się właśnie branżą finansową.  

Prostota jest sztuką   

Copywriting jest rozumiany różnie, jednak najczęściej słyszy się, że jest to pisanie “dla mas”, czyli w taki sposób, by każdy mógł zrozumieć tekst. Oczywiście, artykuł na portal finansowy może napisać profesor ekonomii, wtedy na pewno będzie on merytoryczny, pouczający i otwierający oczy. Jest jednak jeden problem – nie będzie zrozumiały dla zwykłego człowieka. Prawdziwą sztuką jest napisać tekst w taki sposób, by zrozumiał go zupełnie niezwiązany z bankowością czy inwestycjami człowiek, a ekonomista nie uznał tematu za nudny i oczywisty. Dlatego właśnie do pisania artykułów, nawet o trudnej i dość hermetycznej tematyce, warto zatrudnić copywritera, który nie tylko zna się na tym, o czym pisze, lecz także wie, co robi. Wtedy tekst będzie ciekawy, niebanalny i napisany w sposób lekki i niepretensjonalny.  

Pożądane cechy dobrej agencji copywritingu finansowego  

Podstawową cechą, pożądaną u każdego zleceniobiorcy, jest profesjonalizm. W tym pojęciu zawiera się wiele elementów, między innymi: terminowość, obowiązkowość, sprawna komunikacja z klientem oraz wysoka jakość usługi. Jeśli mowa o agencji copywritingu finansowego, należy dodać jeszcze kwalifikacje jej pracowników z zakresu finansów  i szeroko pojętej ekonomii. O ile tekst wywołujący podstawowe hasła i sygnalizujący zjawiska w świecie finansów może napisać praktycznie każdy copywriter, autorem bardziej specjalistycznych tekstów na temat inwestycji, powinna być osoba z wykształceniem w tym kierunku. Wybierając agencję, której chcesz zlecić promocję swojej firmy, kieruj się referencjami lub poleceniem znajomej osoby z branży. 

Żeby komunikaty, które chcesz przekazać trafiały do każdego i były prezentowane w przystępnej formie, warto zaufać specjalistom od słowa pisanego. Copywriterzy mają dar ubierania w proste słowa skomplikowanych zjawisk. Dlatego – zwłaszcza w dziedzinie finansów – potrzebni są do tego, by odczarować tę branżę. Pora obalić mit o nieprzyjaznej dla przeciętnego Polaka rachunkowości, pisząc o niej w sposób merytoryczny, ale też atrakcyjny i zrozumiały!

Zdjęcie główne: Jacqueline Kelly/pexels.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*