Gdzie szukać wyspecjalizowanych pracowników?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
Gdzie szukać wyspecjalizowanych pracowników?
Praca

Artykuł sponsorowany

Szukanie wyspecjalizowanych pracowników może wydawać się trudne, lecz wbrew pozorom, jest to wyjątkowo łatwe i nieskomplikowane. Współcześnie oferowane są nam liczne witryny, media społecznościowe itp., w których wystarczy doprecyzować rodzaj poszukiwanych pracowników za pomocą filtrów.

Internetowe wyszukiwarki ofert pracy i tablice ogłoszeń – informacje ogólne

Cyfrowa rekrutacja i poszukiwania pracy ewoluowała od witryn z tablicami ogłoszeń do witryn wyszukiwarek ofert pracy, takich jak https://pracujtu.pl/. 

Wyszukiwarki ofert pracy idą o krok dalej, udostępniając wyniki osobom poszukującym pracy, nie tylko prezentując oferty pracy zamieszczone w ich witrynie, ale także włączając wyniki pobrane z firmowych stron z ofertami pracy i innych internetowych tablic z ofertami. Małe firmy mogą uwzględniać oba typy witryn z ofertami pracy w swojej strategii rekrutacyjnej, publikując ogłoszenia i płacąc za dalsze promowanie swoich wolnych miejsc pracy.

Podobnie jak ogólne cyfrowe tablice ogłoszeń, te niszowe tablice ogłoszeń zapewniają osobom poszukującym pracy miejsce do wyszukiwania wolnych miejsc pracy w różnych firmach. Różnica polega oczywiście na tym, że niszowe tablice ofert pracy przedstawiają specjalistyczne tematy, takie jak inżynieria, możliwości z elastycznymi godzinami pracy, a nawet sektor energetyczny. Wybrana niszowa tablica ogłoszeń będzie zależała od stanowiska, które zatrudniasz. 

Media społecznościowe

Media społecznościowe stają się coraz większą częścią poszukiwań pracy przez kandydatów, zwłaszcza u osób poniżej 40 roku życia, które najczęściej używają LinkedIn i Facebooka do wyszukiwania potencjalnych pracodawców. To sprawia, że ​​Twoje media są świetnymi miejscami, aby nie tylko promować markę skierowaną do klientów, ale także markę skierowaną do pracowników. Udostępniaj wolne stanowiska na swoich stronach w mediach społecznościowych, a także rzuć okiem na ofertę Twojej firmy i najlepsze korzyści z pracy dla Ciebie. Możesz także aktywnie wyszukiwać osoby, które wyglądają, jakby świetnie pasowały do ​​Twojego stanowiska, i docierać do nich, na podstawie ich profili, zainteresowań i doświadczenia.

Płatne reklamy w mediach społecznościowych

Podczas gdy udostępnianie nowych stanowisk w mediach społecznościowych jest bezpłatne, możesz zdecydować się na zwiększenie zasięgu (liczby kandydatów, którzy zobaczą Twoją ofertę pracy), przeznaczając pewien budżet na promowanie ofert pracy. Wiele kanałów mediów społecznościowych oferuje zaawansowane kierowanie, aby Twoja reklama była widoczna przed oczami najbardziej wykwalifikowanych kandydatów.

Witryna kariery

Witryny poświęcone karierom są zazwyczaj hostowane jako sekcja ogólnej witryny internetowej firmy, chociaż niektóre przedsiębiorstwa tworzą osobne strony. Ta sekcja to świetne miejsce, aby udostępnić więcej informacji związanych z Twoją ofertą, takich jak środowisko i korzyści, a także Twoje wolne stanowiska, w tym sposoby składania podań.

Wirtualne targi pracy

Te internetowe targi pracy odbywają się w określonym czasie i miejscu, aczkolwiek w wirtualnej lokalizacji. Mogą skupiać się na określonej lokalizacji geograficznej, zestawie umiejętności lub branży i często obejmują pokoje rozmów i konferencje internetowe, aby pomóc osobom poszukującym pracy i pracodawcom w kontakcie. Jako mała firma prawdopodobnie nie zorganizujesz własnych wirtualnych targów, ale możesz zapłacić za udział w tych otwartych dla publiczności. Poszukaj takich, które odpowiadają Twoim potrzebom rekrutacyjnym. Kandydaci zazwyczaj przesyłają swoje CV przed uczestnictwem i mogą być dopasowani do pracodawców na podstawie ich doświadczenia lub mogą wybrać, które wirtualne pokoje odwiedzą. W zależności od konfiguracji może być konieczne wcześniejsze podanie pewnych informacji, takich jak opis firmy, logo w wysokiej rozdzielczości i otwarte opisy stanowisk.

Targi pracy

Wydarzenia te pomagają osobom poszukującym pracy i firmom z wolnymi stanowiskami połączyć się w fizycznej lokalizacji. Podobnie jak wirtualne targi pracy, mogą koncentrować się na określonej branży lub zestawie umiejętności lub mogą mieć charakter bardziej ogólny, ale obejmować zawężoną publiczność, taką jak przyszli absolwenci uczelni lub specjaliści. 

Fot. ThisisEngineering RAEng/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*