Ważne zmiany dla abonentów telefonicznych. Będzie wygodniej i bezpieczniej

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis
Ważne zmiany dla abonentów telefonicznych. Będzie wygodniej i bezpieczniej

Duże i korzystne zmiany dla osób korzystających z abonamentu telefonicznego. Od przyszłego tygodnia umowę będzie można rozwiązać drogą mailową, a operator będzie musiał informować o ilości zużytego pakietu danych.

Nowe prawo telekomunikacyjne wejdzie w życie już 21 grudnia 2020 roku i znacznie poprawi pozycję klienta w relacji z operatorem telefonicznym. Będzie to pierwszy etap wdrażania w Polsce dyrektywy ustanawiającej Europejski Kodeks Łączności Elektronicznej (EKŁE).

Rozwiązanie umowy mailem

Istotną zmianą jest wprowadzenie możliwości rozwiązania umowy abonamentowej na telefon za pośrednictwem wiadomości e-mail. Dotychczas w większości przypadków wymagało to przesłania papierowego dokumentu, co było bardziej problematyczne i czasochłonne. Od teraz nie dość, że klienci zyskają większą wygodę, to na dodatek operator będzie zobowiązany powiadomić ich, że otrzymał odstąpienie i potwierdzić zakończenie współpracy. Co więcej, nie później niż na 30 dni przed końcem ważności obecnej umowy, będzie musiał poinformować o tym fakcie i zaproponować najkorzystniejszą dla klienta ofertę nowego abonamentu.

Informacja o zużytym limicie danych

Ważną nowością jest również konieczność informowania o ilości zużytego transferu danych w ramach posiadanego pakietu internetu. Operatorzy będą też musieli wysyłać wiadomości z informacją, kiedy wygasa dana usługa.

Opublikuj komentarz
O autorze
Marcin Kowalczyk
Pasjonat świata finansów, doświadczony copywriter i aktywny inwestor giełdowy. Zarabia zdalnie, pisząc i inwestując, co zapewnia mu wolność prywatną oraz zawodową. Miłośnik minimalizmu, ubogacających podróży, futurologii i dobrej kawy.
Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *