Z sierpniowego rankingu YouGov BrandIndex wynika, że Biedronka pozostaje najczęściej odwiedzaną siecią spożywczą w Polsce. Portugalskiego giganta gonią jednak konkurenci – najszybciej Żabka.
W sierpniu zakupy w sklepach Biedronki deklarowało 69 proc. badanych. To świetny, bezapelacyjnie najlepszy wynik w całej stawce, jednak miesiąc wcześniej odsetek wskazań wynosił 74 procent.
Z badania wynika, że w czołówce najpopularniejszych sklepów w Polsce sierpień nie przyniósł żadnych zmian. Za Biedronką plasuje się Lidl (50 proc. wskazań) oraz Żabka (42 proc.), przy czym ta druga sieć zanotowała wynik o 4 punkty procentowe lepszy niż w lipcu. Takim samym wzrostem jak Żabka może pochwalić się Netto, jednak sieć duńskiego koncernu zajmuje dopiero ósme miejsce.
Czwarte miejsce w sierpniowym rankingu, z wynikiem 29 proc., zajął Kaufland. Dało mu to pierwsze miejsce w kategorii hipermarkety. Tuż za nim znalazł się Auchan, który odwiedziło 22 proc. badanych. Szóste miejsce w rankingu ogólnym i trzecie wśród hipermarketów zajął Carrefour (21 proc.).