Jak działać w internecie w sektorze B2B?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis
Jak działać w internecie w sektorze B2B?
E-marketing

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Sprzedaż w sektorze B2B jest bardzo często znacznie bardziej dochodowa niż działalność w sektorze B2C, ponieważ klienci biznesowi zazwyczaj składają zamówienia na znacznie większą liczbę sztuk lub ilość konkretnego produktu. Możliwe zyski sprawiają jednak, że sprzedaż w sektorze B2B jest często znacznie trudniejszym zadaniem, niż może się wydawać. Jak zatem działać w internecie w sektorze B2B? Jak skutecznie prowadzić sklep internetowy B2B?

Czym charakteryzuje się sektor B2B?

Zanim przejdziemy do wskazówek dotyczących skutecznej sprzedaży w sektorze B2B, musimy zacząć od charakterystyki branż należących do sektora B2B. Sama nazwa B2B pochodzi od angielskiego business to business. Jak zatem nietrudno się domyśleć, B2B to skrót obejmujący wszystkie obszary, w których transakcje zawierają między sobą firmy. Mogą to być na przykład pojedyncze sprzedaże, dłuższe kontrakty, jak i wieloletnie umowy – znaczenie ma przede wszystkim to, że obiema zainteresowanymi stronami są firmy. W przypadku małych i średnich przedsiębiorstw decyzję o zakupie podejmuje jedna lub dwie osoby, natomiast w przypadku znacznie większych przedsiębiorstw decyzja zależy od znacznie szerszej grupy osób. Sprzedaż w sektorze B2B warto więc zacząć od określenia tego, kto ostatecznie decyduje o zakupie towaru lub skorzystania z usługi. Sektor B2B charakteryzuje się również znacznie większą specjalizacją i ilością informacji, którymi dysponują klienci, dlatego strategia marketingowa powinna się raczej skupiać na budowaniu długotrwałych relacji z potencjalnymi klientami i pokazywaniu im korzyści z danego produktu, niż na bezpośredniej reklamie jak ma to miejsce w sektorze B2C.

Przekonaj klientów faktami – jak sprzedawać w sektorze B2B?

Skuteczna sprzedaż w sektorze B2B, niezależnie od tego, czy miejscem dokonania transakcji jest platforma hurtowa, czy sklep internetowy B2B powinna rozpoczynać się od dokładnej analizy grupy odbiorczej. Osoba decydująca o skorzystaniu z oferty (np. właściciel firmy) doskonale zna swoje potrzeby i jest świadomy swoich wątpliwości. Tworząc ofertę i prowadząc działania marketingowe, trzeba więc podkreślić to, w jaki sposób sprzedawany produkt lub oferowana usługa zaspokoją potrzeby klienta. Tak samo trzeba przedstawić ofertę w taki sposób, aby rozwiać wątpliwości klienta i sprawić, że sam zrozumie, że nasza firma jest najlepszym wyborem. W sprzedaży B2B z reguły nieco mniejsze znaczenie ma wpływ oferty na emocje. Warto się zatem skupić na suchych faktach, aspektach technicznych oferty i korzyściach, które odniesie potencjalny klient po zakupie. Zazwyczaj kontakt z klientem w sektorze B2B jest również bardziej formalny w porównaniu do bardziej casualowej sprzedaży B2C.  

Platforma hurtowa i sklep B2B od CStore

Skuteczna sprzedaż w sektorze B2B to nie tylko odpowiednie podejście do klienta i prawidłowa reklama. Bardzo duże znaczenie ma także to, jak wygląda i jak funkcjonuje hurtownia internetowa, na której został stworzony sklep B2B. Jeśli zastanawiasz się, gdzie sprzedawać w sektorze B2B, to zdecydowanie powinieneś zapoznać się z ofertą platformy CStore.

Zdjęcie główne: materiał od klienta

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*