Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Wykonanie profesjonalnych zdjęć wizerunkowych może pomóc nam w rozwoju biznesu czy karierze zawodowej, niezależnie od tego w jakiej branży działamy. Choć współcześnie możemy korzystać z usług osób znajdujących się na drugim końcu świata, cały czas chcemy wiedzieć, z kim nawiązujemy współpracę. Dobre zdjęcia biznesowe sprawią, że zaufa nam więcej klientów, pracodawców i potencjalnych partnerów biznesowych.
Choć wiele mówi się o tym, że nie należy oceniać książki po okładce, a człowieka po wyglądzie – i tak wszyscy w ten sposób postępujemy. Dotyczy to nawet wykwalifikowanych specjalistów do spraw rekrutacji, którzy przyznają, że zdarzało się im odrzucić kandydaturę danego pracownika jedynie z powodu wyglądu, który wydał się im niewłaściwy. Pamiętajmy, że umiejętność dokonania szybkiej oceny na podstawie powierzchowności drugiej osoby nie raz pozwoliła naszym przodkom przetrwać (jest użyteczna nawet dziś). Zamiast więc narzekać na tę skłonność innych ludzi, postarajmy się wykorzystać ją na swoją korzyść. Dobre zdjęcia wizerunkowe umożliwia nam przedstawienie siebie jako eksperta w swojej dziedzinie.
Zdjęcie: dr Marek Szczyt chirurg plastyczny, Fotograf: Krzysztof Zaleski
Choć zdjęcie (nawet dobre) jest w stanie zrobić każdy, wykonanie fotografii wizerunkowych jest prawdziwą
sztuką, która wymaga wiedzy i często lat doświadczenia. Podstawową różnicą pomiędzy zwykłą fotografią a dobrym profesjonalnym zdjęciem biznesowym jest ich cel. Zwykłe zdjęcie ma po prostu oddać naszą powierzchowność (najlepiej w sposób jak najbardziej atrakcyjny). Fotografia wizerunkowa natomiast ma umożliwić nam stworzenie wizerunku eksperta. Na zdjęciu wizerunkowym ważny jest każdy element – nasza postawa, wyraz twarzy, ubiór, akcesoria, sceneria. Jeżeli choć jeden element nie współgra z innymi, osoba na zdjęciu przestaje wydawać się wiarygodna.
Profesjonalna sesja wizerunkowa to jedna z najlepszych inwestycji w nasz biznes, zwłaszcza jeżeli prowadzimy swoją działalność przez internet. Klienci, którzy widzą jedynie nasze zdjęcie, wyrabiają sobie opinię na temat naszych kompetencji zawodowych na podstawie jednej lub kilku fotografii, które umieścimy w sieci (w przeciwieństwie do osób prowadzących działalność stacjonarnie, które muszą codziennie dbać o swój wizerunek). Jeżeli zdjęcia są zrobione przez doświadczonego fotografa, będą na siebie zarabiały nawet przez długie lata.
Osoby korzystające z usług fotografa wizerunkowego często zastanawiają się jak wycenić jego pracę. Warto zdawać sobie sprawę, że dobra sesja biznesowa jest o wiele więcej warta niż zwykłe fotografie. Są one w stanie zbudować wizerunek profesjonalisty i sprawić, że zaufa nam więcej klientów. Złe zdjęcie wizerunkowe może natomiast bardzo nam zaszkodzić – nie jest więc nic warte.
W przypadku fotografii wizerunkowych płaci się za efekt, a nie za sztukę. Na zdjęcie wizerunkowe składają się wiedza, umiejętności i lata pracy fotografa. Z tego względu cena usługi będzie taka sama niezależnie od tego czy zdecydujemy się wykorzystać 2 zdjęcia czy 20.
Choć w Warszawie działa wielu fotografów oferujących klientom wykonanie zdjęć wizerunkowych, poziom ich usług może bardzo się różnić. Z tego względu przed nawiązaniem współpracy z danym specjalistą należy dokładnie zapoznać się z jego portfolio.