Czy masz pewność, że publikowana przez Ciebie treść nie zawiera żadnych błędów? Że używasz właściwych słów kluczowych, wysokiej jakości linków oraz znaczników meta? Odpowiedzią na tego typu wątpliwości jest audyt SEO sklepu internetowego. Sprawdź, co powinien on zawierać i czy warto go zamówić.
Mówi się, że content jest królem i jeśli prowadzisz sklep internetowy, z pewnością to wiesz. Tworzysz więc opisy kategorii, produktów i producentów; piszesz artykuły blogowe oraz różnego rodzaju wpisy, nie zapominając przy okazji o najważniejszych zasadach SEO. Okazuje się jednak, że strony nie rankują, treści nie konwertują i generalnie nic nie jest tak, jak być powinno.
Naprzeciw tym bolączkom wychodzi audyt SEO, czyli raport, który powstaje na podstawie dokładnej analizy sklepu internetowego. Wskazuje:
Do stworzenia takiego raportu wykorzystuje się różnego rodzaju narzędzia do analizy danych, np. Google Search Console, Google Analytics, Semstorm, Senuto, Majestic, ale również i działania manualne, takie jak sprawdzanie kodu źródłowego. Na podstawie uzyskanych informacji użytkownik wprowadza poprawki, które owocują lepszym pozycjonowaniem, zwiększeniem ruchu i sprzedaży, wyższym poziomem konwersji etc.
W zależności od firmy, która przeprowadza badania, długość i szczegółowość raportu może się różnić. Musisz więc dokładnie dopytać, jaki będzie jego zakres i co zostanie zbadane. Do uzyskania kompleksowych informacji niezbędna jest analiza:
Trudno wskazać jedną konkretną kwotę czy też nawet przedział cenowy w tym aspekcie. Niektóre firmy wykonują darmowy audyt SEO dla swoich potencjalnych klientów. Inne oferują kilka pakietów, które różnią się od siebie zakresem usług. W większości przypadków jednak ceny są ustalane indywidualnie, co wynika z tego, że poszczególne sklepy internetowe znacznie się od siebie różnią – chociażby wielkością.
Uogólniając, klasyczny audyt SEO można zakupić za około 2-3 tysiące – warianty rozbudowane i szczegółowe to zaś kwota od 3 do nawet 10 tys. Oczywiście na rynku istnieją oferty za kilkaset złotych, ale warto przemyśleć, czy opłaca się w nie inwestować. Często raporty o niskich cenach zawierają jedynie bardzo podstawowe informacje, które zaznajomiony z narzędziami do analizy użytkownik może pozyskać sam.
Zdecydowanie tak, tym bardziej że nie ma określonych ram czasowych na jego przeprowadzenie, wobec czego możesz zdecydować się na zakup w dowolnym momencie. Wysoki jakościowo, skrupulatny audyt pozwoli Ci wyeliminować problemy techniczne, zwiększyć zyski i podnieść swoją pozycję w wynikach wyszukiwania, co zaś prowadzi do pozyskania nowych klientów. Na podstawie konkretnych danych łatwiej także podejmować decyzje i ustalać budżety.
Znaczenie SEO dla biznesu nie maleje, dlatego zdecydowanie nie jest to dziedzina, którą można bagatelizować. W przeprowadzaniu audytu liczy się regularność – jeśli będziesz robić go cyklicznie, zobaczysz, jak zmieniają się poszczególne parametry, co jeszcze warto poprawić i na czym się skupić. Tego typu działania znacząco wpłyną na Twoje SEO/pozycjonowanie, dlatego nie zastanawiaj się, czy warto zamówić pierwszy audyt – pomyśl natomiast, kiedy to zrobisz!
Fot. unsplash.com