Już dawno inwestorzy nie doświadczyli takiej awarii, jaką zafundował im ING Makler. Dziś mija kolejny dzień, w którym w ogóle nie mogą składać zleceń giełdowych.
Przedstawiciele Biura Maklerskiego przepraszają za awarię i zapewniają, że usilnie pracują nad rozwiązaniem problemu i umożliwieniem korzystania z platformy inwestycyjnej. To jednak dość marne pocieszenie dla tych, którzy nie mogą podejmować żadnych działań inwestycyjnych. Część inwestorów ma otwarte pozycje (także na kontraktach terminowych!), inni chcieliby je otworzyć, ale nie mogą. Wielu traci pieniądze i nic nie może z tym zrobić.
ING informuje, że przyczyną problemów jest awaria kluczowej usługi dostarczanej przez zewnętrzny podmiot. Z tego powodu nie może działać moduł Makler w Moim ING, ani aplikacja ING Makler Mobile. Przedstawiciele banku deklarują, że wszystkie reklamacje związane z awarią będą rozpatrywać w przyspieszonym trybie. Na razie trudno jednak określić, na co konkretnie mogą liczyć poszkodowani inwestorzy.
Zgodnie z informacjami na stronie ING, reklamację można zgłosić za pośrednictwem platformy Moje ING oraz infolinii, dzwoniąc na numer: 32 357 00 32 lub 801 127 301. W zgłoszeniu należy podać dokładne informacje o transakcji, której ze względu na awarię nie udało się wykonać.