Jak zyskać zagranicznych klientów?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis
Jak zyskać zagranicznych klientów?

Artykuł sponsorowany

Zagraniczni klienci są wyjątkowo pożądani przez wiele firm. Posiadanie takie klienta zza granicy w swoim portfolio bardzo dobrze wpływa bowiem na wizerunek marki. Podpowiadamy więc, co możesz zrobić, aby ich pozyskać. 

Wejście na rynek międzynarodowy to z pewnością ogromny krok dla firmy. Jakie jednak działania podjąć, aby go wykonać? Podpowiadamy, co zrobić, aby pozyskać zagranicznych klientów. 

Dlaczego warto pozyskiwać klientów zza granicy?

Zacznijmy od tego, dlaczego tak w ogóle warto pozyskiwać klientów zagranicznych. Przede wszystkim jest to najlepsze źródło nowych szans biznesowych, możliwość poszerzania horyzontów i znacznego przyspieszenia rozwoju firmy. Jeśli zrezygnujesz z ekspansji zagranicznej, możesz naprawdę sporo na tym stracić i wpaść w pętlę hamowania rozwoju firmy, co obecnie zazwyczaj kończy się jej upadkiem. Pamiętaj jednak, że szukanie klientów zza granicy na siłę nie ma zbyt dużego sensu – zdecyduj się na ten krok, jeśli model biznesowy Twojego przedsiębiorstwa pozwala na obsługę klienta zarówno krajowego, jak i zagranicznego.

Od czego zacząć pozyskiwanie zagranicznych klientów?

Jeśli zdecydujesz się na obsługę klientów zagranicznych i chcesz przystąpić do ich pozyskiwania, to musisz się odpowiednio do tego przygotować. Bardzo istotne będzie więc przeprowadzenie audytu i analizy Twojej firmy pod kątem możliwości pozyskania oraz późniejszej obsługi klientów. Podczas takiej analizy zwróć uwagę przede wszystkim na budżet, ponieważ ekspansja firmy poza granice nasze kraju może wygenerować dość spore koszta. Upewnij się więc, czy na pewno stać Cię na takie przedsięwzięcie. Przeanalizuj także swoje zasoby, zarówno ludzkie, jak i produktowe i zastanów się, czy produkt, który oferujesz, rzeczywiście ma szanse przebić się na rynku międzynarodowym. Dodatkowo warto także sprawdzić szczegółową sytuację prawną firmy.

Bardzo istotne, jeśli nawet nie najważniejsze, jest także przygotowanie firmy pod względem językowym. Upewnij się, że wszystkie strony internetowe Twojej firmy, jej profile w mediach społecznościowych, regulamin, itp. funkcjonują w wersji dwujęzycznej (na przykład polskiej oraz angielskiej, lub polskiej oraz niemieckiej). 

Przygotowując się do zaprezentowania oferty potencjalnym klientom zza granicy, możesz skorzystać z takich narzędzi oferowanych przez strony internetowe takie jak https://be-media.com.pl/globalny-rynek-reklamy-zewnetrznej-2018-podsumowanie-i-prognozy.html lub  https://x-coding.pl/rozwiazania/magento/.

Co dalej?

Jeśli przygotujesz już swoją firmę do wprowadzenia na rynek międzynarodowy, to możesz przejść do konkretnego działania. Co to oznacza? Wykorzystuj maksymalnie kontakty, które już posiadasz oraz rób wszystko, aby zdobyć ich jeszcze więcej, na przykład udzielając się na spotkaniach oraz konferencjach branżowych, gdzie możesz znaleźć potencjalnych klientów. Warto także zrobić selekcją potencjalnych klientów i bezpośrednio przedstawiać ofertę tym wybranym. Pamiętaj także, że funkcjonując w międzynarodowym środowisku biznesowym, należy być wyjątkowo elastycznym. Nie bój się więc eksperymentować i dopasowywać strategii pod konkretnych klientów. Aby oswoić się nieco z takim międzynarodowym środowiskiem, warto na początek zainwestować w mniejsze projekty, które będą o wiele bardziej przystępne zaraz po wejściu na rynek.

Zdjęcie główne: Cytonn Photography/unsplash.com

Opublikuj komentarz
O autorze
Aleksandra Michaliszyn
Studentka komunikacji wizerunkowej oraz public relations. Stawia na rozwój, a swoją przyszłość wiąże z pisaniem. W wolnym czasie fanka podróży oraz literatury kryminalnej.
Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *