Elektroniczna wymiana danych – plusy dla przedsiębiorców wynikające z jej wdrożenia  

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis
Elektroniczna wymiana danych – plusy dla przedsiębiorców wynikające z jej wdrożenia  
Biznes

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Sprawny przepływ informacji między przedsiębiorcą i jego kontrahentami to obecnie jeden z ważniejszych czynników świadczących o pomyślnej współpracy. Innowacje w komunikacji przedsiębiorstw są jest coraz bardziej zauważalnym zjawiskiem na rynku, choć dopiero stosunkowo niedawno można było zaobserwować ich ogromny rozwój. Elektroniczna wymiana danych z pewnością należy do tej grupy, a z roku na rok coraz większa liczba przedsiębiorców decyduje się na jej wdrożenie.

Czym jest EDI?

EDI jest skrótem od angielskiego sformułowania Electronic Data Interchange, co w tłumaczeniu na nasz język oznacza elektroniczną wymianę danych. To technologia umożliwiająca swobodne przesyłanie ustrukturyzowanych dokumentów handlowych z bazy danych jednego przedsiębiorcy, do bazy danych drugiego. Istotną rzeczą w tym wszystkim jest, iż system działa w pełni automatycznie, przy zaledwie minimalnym wkładzie czynnika ludzkiego. To znacznie odróżnia go od chociażby standardowej poczty elektronicznej, gdzie również da się wymieniać dokumentami handlowymi, jednak należy robić to ręcznie. W przypadku elektronicznej wymiany danych mamy natomiast do czynienia z automatyzacją pod kątem wysyłki i wystawiania dokumentów handlowych. Samego systemu używa się na przeróżnych szczeblach obrotu – bez znaczenia w jakiej branży działa przedsiębiorca.

Fot.: elements.envato.com / skarie20

Korzyści wynikające z elektronicznej wymiany danych

Wdrożenie EDI do swojej firmy wymaga pomocy specjalistów działających w tej branży. Tylko przy skorzystaniu z usług fachowego operatora systemów EDI, można będzie odczuć faktyczne korzyści wynikające ze stosowania elektronicznej wymiany danych. Do nich z pewnością należą:

  • oszczędność czasu i kosztów związanych z obsługą,
  • znaczące zmniejszenie liczby błędów i pomyłek spowodowanych czynnikiem ludzkim,
  • przyspieszony czas realizacji zamówień,
  • automatyzacja procesów biznesowych,
  • łatwiejsza archiwizacja w bazie danych firmy,
  • zachowanie spójności informacji we wszystkich dokumentach handlowych.

Jak widać, korzyści wynikających z wdrożenia EDI jest sporo. Ważne jest natomiast odpowiednie wdrożenie systemu do firmy względem jej strategii. O tej decyduje oczywiście przedsiębiorca. Rozmowa pomiędzy administratorami systemów informatycznych i właścicielami działalności powinna być na tyle wyczerpująca, by poruszone zostały w niej wszystkie ważne dla biznesu kwestie.

Sprawny przepływ informacji to wyższa efektywność pracy

Nie trzeba być specjalistą by wiedzieć, że czekanie na niezbędne dokumenty i informacje znacznie opóźnia pracę na jakiejkolwiek płaszczyźnie. W biznesie wszystko działa identycznie. Elektroniczna wymiana danych pozwala otrzymać niezbędne dokumenty handlowe w niezwykle krótkim czasie. Wszystkie dane trafiają bezpośrednio do bazy danych, a ich odszukanie nie jest w żaden sposób problematyczne. Ogranicza to czas przestojów w pracy, co zwiększa efektywność wykonywanych obowiązków. Dodatkowo, pracownicy danej firmy nie są obciążeni koniecznością ręcznej wysyłki dokumentów, co pozwala skupić się im na ważniejszych i z pewnością ciekawszych zadaniach.

Zdjęcie główne: elements.envato.com / stevanovicigor

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*