Skuteczne pozycjonowanie stron wiąże się z przeprowadzeniem wielu bardzo istotnych czynności, które w efekcie prowadzą do pojawienia się jej aż na samym szczycie wyników wyszukiwania. Jest to jednak proces bardzo trudny, związany między innymi z ryzykiem popełnienia wielu błędów. Część z nich bywa bardzo kosztowna. Szczególnie duże naruszenia algorytmu Google mogą w efekcie doprowadzić do pogorszenia pozycji wybranej strony w wynikach lub, w skrajnych przypadkach, jej całkowitego usunięcia z listingu.
Bez pozycjonowania SEO prowadzenie własnego biznesu w sieci jest w zasadzie całkowicie niemożliwe, dlatego coraz więcej osób decyduje się na rozpoczęcie działań już w chwili zakładania własnej strony. Ma to dwie podstawowe zalety. Pierwszą jest to, że dla algorytmu Google czas obecności wybranej witryny w listingu jest bardzo istotny i w dużym stopniu wpływa na jej pozycję w wynikach wyszukiwania, drugą zaletą jest znacznie mniejsze obciążenie finansowe, gdyż można dzięki temu zmniejszyć cenę modyfikacji kodu źródłowego. Cały proces pozycjonowania SEO zaczyna się od przeprowadzenia audytu. Proces ten ma na celu analizę całej witryny pod kątem jej obecnego stanu. W następnym etapie należy zaplanować strategię słów kluczowych.
Przemyślenie właściwych fraz kluczowych to niezbędny etap pozycjonowania Idosell, który jest zarazem także najważniejszy z punktu widzenia kolejnych efektów. Od strategii słów kluczowych zależy bowiem powodzenie całej kampanii, dlatego w większości agencji interaktywnych planowanie odpowiednich fraz jest najistotniejszą i najbardziej wymagającą czynnością ze wszystkich. W trakcie planowania słów kluczowych najlepsi pozycjonerzy biorą pod uwagę między innymi:
Frazy kluczowe muszą perfekcyjnie odzwierciedlać działalność witryny i nie mogą stanowić wabika na potencjalnych internautów. Algorytm Google bardzo rygorystycznie podchodzi do tego typu naruszeń i nakłada na nie bardzo duże kary, głównie ze względu na wysoki współczynnik czasu spędzonego na stronie oraz bounce rate. Określa on liczbę internautów, którzy opuścili witrynę już po wejściu na pierwszą podstronę i im jest wyższy, tym Google zakłada, że zawartość witryny nie ma żadnego związku z wybraną frazą kluczową.
Nie bez znaczenia jest także skonkretyzowanie fraz kluczowych w taki sposób, aby precyzyjnie określały to, na co trafi internauta po wejściu na naszą stronę. Dla przykładu z frazy “męskie buty” ciężko o konwersję, gdyż na podstronę może wejść zarówno mężczyzna poszukujący obuwia eleganckiego, jak i chłopiec, który chce zakupić nowe sneakersy. Warto wówczas zastosować frazę z długim ogonem, tzw. long tail, np. “męskie sneakersy czerwone nike”.
Fot. John Schnobrich/unsplash.com