Tego nie spodziewał się nikt. Dokładnie 31 grudnia poinformowano o przymusowej restrukturyzacji Idea Banku. Tymczasem już od kilku dni jego dotychczasowi klienci formalnie są klientami Pekao S.A.
Urząd Komisji Nadzoru Finansowego uznał, że sytuacja finansowa Idea Banku jest na tyle zła, iż jego restrukturyzacja stała się koniecznością. Pytanie tylko, co to oznacza dla klientów, którzy praktycznie z dnia na dzień zostali przeniesieni do Pekao S.A.?
Klienci Idea Banku, którzy nie śledzili serwisów finansowych w okresie noworocznym, mogli poczuć się zaskoczeni zaistniałą sytuacją. W pierwszych dniach stycznia otrzymali maile z informacją, że od teraz są klientami Pekao S.A. Jak się jednak okazuje, ta zmiana nie będzie dla nich praktycznie w ogóle odczuwalna. Przeniesienie ich produktów i usług odbyło się płynnie, a nowa sytuacja nie wymaga od nich podejmowania żadnych działań.
Przejęcie Idea Banku spowodowało, że posiadane przez jego klientów konta, depozyty i kredyty zostały przeniesione do Pekao S.A. Bankowość elektroniczna i mobilna działają dla nich bez zmian, ale póki co nie mogą jeszcze korzystać z kanałów swojej nowej instytucji. Do czasu załatwienia wszelkich kwestii technicznych, korzystają oni z systemu informatycznego Idea Banku oraz jego placówek i infolinii.
Na więcej informacji sprawie będzie trzeba jeszcze poczekać, ale Pekao S.A już przygotowało ciekawe oferty powitalne dla swoich nowych klientów. Z ich szczegółami można zapoznać się na stronie internetowej banku.