Stałe finansowanie niewielkich kwot – poznaj faktoring dla mikroprzedsiębiorców

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis
Stałe finansowanie niewielkich kwot – poznaj faktoring dla mikroprzedsiębiorców
Finanse

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Faktoring cieszy się w Polsce rosnącą z roku na rok popularnością. Coraz chętniej sięgają po niego przedsiębiorcy z branż transportowej czy budowlanej, jednak i w innych gałęziach gospodarki zyskuje na popularności.

W świadomości osób prowadzących działalność gospodarczą utarło się, że faktoring służy do finansowania sporych kwot – faktorzy prześcigają się w oferowaniu coraz większych limitów faktoringowych, co może skutecznie zrazić mikroprzedsiębiorców.

Łatwo pomyśleć, że skoro firmy faktoringowe obsługują dużych klientów, z pewnością oznacza to duże koszty i nie jest opłacalne dla mniejszych firm. Na szczęście tak nie jest, czego dowodem są oferty niektórych faktorów stworzone specjalnie dla mikrofirm operujących niewielkim budżetem.

Mikrofaktoring – kto może skorzystać?

Na mikrofaktoringu skorzystają przede wszystkim firmy, które posiadają stałe grono klientów: wszelkiego rodzaju rodzinne biznesy, freelancerzy czy niewielkie przedsiębiorstwa działające lokalnie.

Przykład: pan Józef prowadzi hodowlę kwiatów. Do grupy jego stałych klientów należy kilka kwiaciarni, które regularnie kupują u niego kwiaty. Jako że części z nich zdarzają się opóźnienia, a pan Józef planuje poszerzenie hodowli, postanowił skorzystać z mikrofaktoringu, dzięki któremu środki na bieżącą działalność zawsze będzie miał zabezpieczone.

Mikrofaktoring – jak to działa i czym różni się od faktoringu?

Główną cechą wyróżniającą mikrofaktoring są niższe kwoty limitu faktoringowego, a co za tym idzie – niższe koszty jego utrzymania. PragmaGO oferuje mikrofaktoring z limitem odnawialnym w przedziale od 50 do 250 tysięcy złotych.

Ponadto klienci korzystający z mikrofaktoringu w PragmaGO nie muszą się obawiać niewypłacalności odbiorców – w skład pakietu mikrofaktoringowego wchodzi także bezpłatne ubezpieczenie klientów.

Mikrofaktoring działa na zasadzie limitu odnawialnego. Na początku przedsiębiorca powinien zgłosić odbiorcę, czyli swojego stałego klienta (może oczywiście dokonać zgłoszenia kilku lub nawet kilkunastu odbiorców jednocześnie, a także dodawać ich i usuwać w miarę poszerzania lub zmniejszania się grona klientów).

Następnym krokiem jest ustalenie wysokości dostępnego limitu, by później przedsiębiorca mógł zgłaszać dowolną liczbę faktur do finansowania w ramach tegoż limitu. Kwota limitu będzie się odnawiać co miesiąc, dzięki czemu przedsiębiorca bez trudu utrzyma płynność finansową firmy.

Zgłoszenie odbiorców w Panelu Klienta PragmaGO wiąże się z weryfikacją każdego z nich. Gdy się ona powiedzie, każda dodana faktura wystawiona na tego odbiorcę będzie natychmiast uruchamiała procedurę wypłaty środków na konto przedsiębiorcy.

Przykład: pan Józef zgłosił swoich dziewięciu stałych odbiorców do mikrofaktoringu i ustalił limit w wysokości 60 tys. złotych miesięcznie. Pan Józef stara się wystawiać większość faktur jednego dnia, a zaraz po ich wystawieniu loguje się do Panelu Klienta PragmaGO i zgłasza wszystkie faktury. Pieniądze otrzymuje jeszcze tego samego dnia i może bez przeszkód kontynuować działalność oraz inwestować w jej rozszerzenie.

Zdjęcie główne: materiał od klienta

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*