Nowelizacja w sprawie pracowników delegowanych

Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis
Nowelizacja w sprawie pracowników delegowanych

Pod koniec lipca sejm uchwalił nowelizację ustawy dotyczącą pracowników delegowanych. W nowych przepisach został określony między innymi okres delegacji pracowników.

Ustawa o delegowaniu pracowników została znowelizowana ze względu na dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady UE z dnia 28 czerwca 2018 roku. Wprowadzone do niej poprawki senackie zostały odrzucone przez sejm.

Nowelizacja ustawy o delegacjach pracowników

Nowelizacja ustawy przewiduje między innymi, że po okresie delegacji pracownik jest obejmowany prawem kraju przyjmującego. Zgodnie z dotychczasowymi przepisami, pracownik delegowany otrzymywał przynajmniej minimalną pensję kraju, w którym odbywała się delegacja, a wszystkie składki były odprowadzane w Polsce. Zmiana przepisów oznacza wynagrodzenie takie samo, jak pracownika lokalnego.

Pozytywna opinia wiceministra rodziny, pracy oraz polityki społecznej

Wiceminister Stanisław Szwed podczas pierwszego czytania ustawy stwierdził, iż jej nowelizacja rozszerza konieczność zapewnienia delegowanemu pracownikowi pełnego wynagrodzenia, a nie jak dotychczas minimalnego z dodatkiem delegacyjnym. Wiceminister wskazał również, że nowe przepisy ograniczają czas delegacji pracownika oraz rozszerzają warunki, które pracodawca musi zapewnić delegowanemu pracownikowi.

Opublikuj komentarz
O autorze
Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *